ZÁKLADNÍ ŠKOLA MASAROVA, BRNO Zřizovatel:
MČ Brno - Líšeň
www.brno-lisen.cz

Původ potravin

Každý se občas zamyslí nad tím, odkud pochází maso nebo pečivo, které vkládá do úst. Žáci 5.B se v rámci celoroční hry pustili do průzkumu toho, odkud pochází potraviny, které jí. Společně jsme začali diskuzí ve škole. Následovalo vyhledávání informací u velkého domácího nákupu. Často s nadlidským nasazením hledali informaci o zemi původu. Do velké celosvětové mapy jsme si výsledek zakreslili. Děti se při společné diskuzi shodly, že by nebylo špatné provést podobný průzkum u školní jídelny. Společně jsme sepsali seznam potravin, u kterých je zajímal původ. Seznam děti odnesly panu řediteli Školní jídelny. Za pár dní jsme měli výsledek. Seznam si můžete prohlédnout níže.

Děti se obdobnými aktivitami učí, že je potřeba se aktivně zajímat o věci, které se jich týkají. Učí se také formu a způsob získávání informací.

Ráda bych poděkovala za spolupráci skvělým rodičům a panu řediteli Školní jídelny.

Kateřina Trnková

Původ potravin ve školní jídelně

průzkum žáků 5.B

Kuřecí masoCZ, PL, Brazílie
BramboryCZ
Šťáva na pitíCZ
RýžeI
Hovězí masoCZ, Argentina
Vepřové masoCZ
SýrCZ, PL, Brazílie
KořeníCZ, A
MlékoCZ
ZeleninaCZ, v zimě EU, Afrika
KakaoAfrika
PečivoCZ
OvoceCZ, v zimě Afrika, Jižní Amerika
MoukaCZ
ŠpagetyCZ, I
RybaVietnam
jogurtCZ
JátraCZ, PL
SůlCZ
Projektový den 100 let republiky v 1. třídách
Global storylines – Učíme se příběhem